Cílem této práce je zjistit a popsat, jakým způsobem zaměstnanci ve středisku pomáhají dětem a mládeži při rozvoji jejich identity. Práce pojednává o identitě z hlediska psychologického a sociologického. Cílovou skupinou se zabývá z hlediska psychologického vývoje, při čemž zahrnuje všechny vývojové skupiny, které se ve středisku objevují. Logicky je pojednáno také o výchově z jejími specifiky pro konkrétní věkové skupiny dětí a mládeže. Vzhledem k poslání střediska je pojednáno o Salesiánském stylu výchovy, který stojí na preventivnímu systému Dona Boska. Z tohoto důvodu je nutné teoretickou část práce uzavřít pojednáním o pastoraci dětí a mládeže. V druhé části je stručně charakterizován pojem kvalitativního výzkumu, který je realizován použitím polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci a dětmi navštěvujícími středisko. V práci jsou použity dva typy rozhovorů, z nichž každý je rozdělen do čtyř oblastí se třemi podotázkami. Každý typ rozhovoru je rozebrán a okomentován, přepisy jednotlivých rozhovorů jsou uvedeny formou výtahu v rámci příloh pro zachování anonymity. Zvláštní kapitola je věnována diskusi o zjištěných informacích. V úvodu práce je jasně definován cíl, který je dle získaných informací v závěru zhodnocen. Předpokladem je rozvoj identity u dětí a mládeže zaměstnanci střediska a za splněný cíl lze považovat potvrzení této skutečnosti při komentáři pod jednotlivými rozhovory a souhrnném rozboru.
Record details
Physical Description:print regular print 52 stran : přílohy ; 31 cm
Publisher:2020
Content descriptions
Dissertation Note:
Bakalářská práce (Bc.), Univerzita Karlova, ETF, 2020