Reedukace specifických poruch učení u dětí / Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková
Metody a postupy reedukace specifických poruch učení sloužících k odstranění obtíží dítěte v nejvyšší možné míře. Příručka pro rodiče a učitele.
Specifické poruchy učení (SPU) jsou definovány jako neschopnost naučit se číst, psát a počítat pomocí běžných výukových metod. Školní výkony dětí, které trpí SPU, neodpovídají jejich skutečným intelektovým vlastnostem, jež bývají na vyšší úrovni. Specifické poruchy učení tak negativně ovlivňují školní úspěšnost a tím nepříznivě působí na psychiku dětí. Důležité je proto včasné rozpoznání a diagnostika SPU a výběr adekvátních reedukačních postupů. Text se věnuje nápravám a kompenzaci tří nejčastějších poruch učení - dyslexii, dysgrafii a dysortografii. U dětí se SPU bývá nedostatečně vyvinutý proces smyslového vnímání, čímž dochází ke zkreslenému vnímání světa - dítě nesprávně vnímá písmena, hlásky, číslice. Je tedy nutné rozvíjení především zrakového a sluchového vnímání včetně uplatnění multisenzorického přístupu. Autorky uvádějí konkrétní návodné postupy a hry. Poté se věnují reedukaci jednotlivých poruch: v kapitole o dyslexii jsou uvedeny jednotlivé fáze osvojování čtení s konkrétními možnostmi pomoci, kapitola o dysgrafii obsahuje popis grafomotorického nácviku a kapitola o dysortografii nabízí cvičení eliminující nejčastější chyby. Doplněno obrazovou přílohou.
Record details
- ISBN: 978-80-262-0645-3
- Physical Description: 175 s. : barev. il., faksim. ; 21 cm
- Edition: Vyd. 2.
- Publisher: Praha : Portál, 2014
Content descriptions
Bibliography, etc. Note: | Obsahuje bibliografii |
Search for related items by subject
Subject: | děti specifické poruchy učení reedukace children learning disabilities reeducation |
Genre: | příručky handbooks and manuals |
Search for related items by series
Available copies
- 0 of 0 copies available at KDS Library.
Holds
- 0 current holds with 0 total copies.
Show Only Available Copies
Location | Call Number / Copy Notes | Barcode | Shelving Location | Status | Due Date |
---|